Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści Przejdź do stopki

Narodowy Instytut Onkologii w Gliwicach Liderem Zaufania Pacjentów

Narodowy Instytut Onkologii w Gliwicach otrzymał Certyfikat i Znak Jakości „Lider Zaufania Pacjentów” oraz Wyróżnienie Specjalne Ekspertów w II edycji Ogólnopolskiego Konkursu i Programu Jakości „Lider Zaufania Pacjentów”. Wyniki konkursu ogłoszono podczas uroczystej gali zorganizowanej 23 czerwca br. w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

„Lider Zaufania Pacjentów” to pierwszy w Polsce konkurs jakości, w którym jurorzy oceniają uczestników metodą „tajemniczego klienta”. Odbywa się on pod patronatem honorowym Dyrektora Instytutu Nauk o Zdrowiu Collegium Medicum Uniwersytetu Rzeszowskiego. Ideą konkursu jest wyróżnianie i certyfikowanie Znakiem Jakości „Lider Zaufania Pacjentów” placówek medycznych wyróżniających się wysoką jakością obsługi pacjenta i profesjonalizmem w budowaniu relacji na rynku ochrony zdrowia. Głównym celem jest wspieranie polskiego sektora ochrony zdrowia i rozwoju placówek medycznych poprzez identyfikowanie i promowanie podmiotów dbających o wysoką kulturę obsługi pacjenta.

„Jakość nigdy nie jest dziełem przypadku. Jest zawsze wynikiem mądrego wysiłku” – te słowa angielskiego pisarza, poety i artysty Johna Ruskina towarzyszyły tegorocznej edycji konkursu, organizowanego przez Europejskie Centrum Badań nad Jakością w Krakowie. Uczestniczyły w nim zarówno szpitale i przychodnie, jak i indywidualne praktyki lekarskie, laboratoria analityczne, hospicja, sanatoria, apteki, firmy medyczne i inne placówki z sektora ochrony zdrowia. Jurorzy, wcielając się w rolę „anonimowych klientów”, dokonali kompleksowej oceny wszystkich zgłoszonych placówek: zbadali jakość ich działań informacyjnych i marketingowych oraz standardy komunikacji z pacjentem, sprawdzili, jakich informacji udzielają pacjentom ich pracownicy, ocenili również treść i jakość informacji zamieszczanych na stronie internetowej i social mediach.

W wyniku przeprowadzonego badania członkowie kapituły konkursowej przyznali naszemu Instytutowi Certyfikat i Znak Jakości „Lider Zaufania Pacjentów”, a związani z konkursem wybitni naukowcy nagrodzili nas dodatkowo Wyróżnieniem Specjalnym Ekspertów w kategorii „Prestiż i zaufanie”. Było to jedno z dwóch przyznanych wyróżnień specjalnych w tej kategorii  w tegorocznej edycji konkursu (drugie otrzymał Instytut Matki i Dziecka w Warszawie).

Wybór miejsca ogłoszenia wyników nie był przypadkowy.

Tak jak Kopernik zapoczątkował przewrót kopernikański w nauce, tak w ochronie zdrowia potrzebne są przewroty jakościowe – nowe modele opieki, komunikacji, zarządzania ryzykiem i podejścia do pacjenta. Takie nowe modele implementujecie i promujecie, zatem Państwa obecność w Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego Centrum Nauki Kopernik w Warszawie jawi się jako w pełni uzasadniona, a wręcz oczywista

podkreślili organizatorzy.

Przyznany nam Znak Jakości „Lider Zaufania Pacjentów” i Wyróżnienie Specjalne Ekspertów odebrał w imieniu naszego Instytutu dr n. med. Wiesław Bal, zastępca dyrektora ds. lecznictwa otwartego i diagnostyki.