Skip to navbar Skip to search Skip to main content Skip to footer

Informacja dla Pacjenta dot. dokumentacji medycznej przeznaczonej do zniszczenia

INFORMACJA DLA PACJENTA
dot. dokumentacji medycznej przeznaczonej do zniszczenia

Zgodnie z art. 29 ust. 2 ustawy z dnia 06 listopada 2008r o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2023 r. poz. 1545) dokumentacja medyczna przeznaczona do zniszczenia może być wydana pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie upoważnionej przez pacjenta.

Wymagany okres przechowywania dokumentacji medycznej, zgodnie z art 29 ust. 1 w/w ustawy określony jest  na 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:

  • dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego w którym nastąpił zgon,
  • dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniegowpisu,
  • zdjęć rentgenowskich, przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego w którym, wykonano zdjęcie,
  • skierowań na badanie lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres:
    • 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza,
    • 2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku gdy świadczenie  zdrowotne  nie  zostało  udzielone  z  powodu  niezgłoszenia  się  pacjenta w ustalonym terminie, chyba ze pacjent odebrał skierowanie,
    • dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2 roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat.

W związku z powyższym w terminie do 31 grudnia 2024r pacjenci, ich przedstawiciele ustawowi lub osoby upoważnione do uzyskiwania dokumentacji mogą składać wnioski o wydanie:

  • historii choroby z rozpoznaniem nowotworowym z leczenia w okresie do 1995r
  • historii choroby nienowotworowej z leczenia w okresie 2003r
  • skierowań na badania lub zleceń lekarza, dotyczących świadczeń zrealizowanych w pracowniach diagnostycznych Instytutu w okresie 2018r
  • wyników   badań   tomografii   komputerowej,  rezonansu   magnetycznego,   które   zostały   wykonane w latach 2002-2003
  • wyników badań angiografii , które zostały wykonane w 2003r
  • wyników badań histopatologicznych, które zostały wykonane w latach 1952 – 1995
  • wyników badań cytologicznych, które zostały wykonane w latach 1970 – 1995
  • wyników badań konsultacyjnych , które zostały wykonane w latach 1993 – 2001

Po dniu 31 grudnia 2024r w/w dokumentacja medyczna zostanie oddana do zniszczenia, w związku    z czym wnioski złożone po tym dniu nie gwarantują uzyskania dokumentacji medycznej.

Wnioski  o wydanie dokumentacji  można składać w Dziale Rejestru, Archiwum Medycznego i Obsługi Pacjenta (nr telefonu: 32 278 94 27). Realizacja wniosku o wydanie dokumentacji medycznej nastąpi do 30 dni od jego złożenia.

Pliki do pobrania: